måndag 2 maj 2011

Den perfekta frun?!

Är vi lite för hårda mot våra män/sambos/pojkvänner där hemma ibland? Borde vi lägga manken till lite mer när han slutkörd kommer hem från jobbet? I en amerikans hushållsbok från 60-talet kan man fullaste allvar läsa följande:



  1. Ha middagen färdig. Planera redan kvällen före så att du är säker på att rätten blir lyckad och att allt blir klart i tid tills din man kommer hem.

  2. Fräscha upp dej. Vila i 15 min så att du ser fräsch ut när du tar emot din man. Förbättra din makeup och sätt upp håret.

  3. Eliminera alla oljud. Vid din mans hemkomst ska tvättmaskinen och dammsugaren vara avstängda. Säg till barnen att hålla sig tysta och lugna.

  4. Ha ett vänligt bemötande. Ge din man ett stort leende och visa att du är glad att se honom..... Och så vidare....

Undra vad min A skulle säga om det var så här....jag vet precis hur han skulle reagera. Först skulle han fråga vad som gått sönder.... sen vad jag köpt....sen vad jag vill köpa....


Jag har en baktanke med allt;-). Fast lite söt kan jag va i mitt nya förkläde när han vid fem kommer hem till kvällsmaten;-)

3 kommentarer:

Anso sa...

Haha, får väl testa det nån fredag, min hemmadag, enda dagen då jag är hemma innan Johan. Han skulle oxå tro att jag gjort nåt eller ha nåt... Men du var grymt söt i förklädet! och jag älskar ert kylskåp!

Sandra sa...

Oj, undra vem som skrev den boken?!
Inga problem att fixa det om man var hemmafru, då skulle man ju ha all tid i världen.

24seven by [bo:bakk] sa...

Åh herregud. Det är knappt man tror det bara var för 50 år sen. Men du är ju skitsnygg i det där förklädet! Som i allt annat. Och frillan är to die for. Men var är klackarna? Du måste ju anstränga dig för din man. Jag har alltid klackar, kjol och ett leende från öra till öra när min man kommer hem helt slutkörd från soteriet. Och nymejkad såklart. Och barnen står i givakt självklart.
Kram!