måndag 13 december 2010

Lucka 13, "recept-bytar-kväll"

Är ett riktigt bra sätt att byta sina "tråkiga" recept och få lite nya "fräscha" recept på vardagsmat. Alla tar med ett, två ,tre eller fler recept och så byter man med varandra. Snabba, billiga eller busenkla. Ett riktigt kul sätt att hitta lite inspiration när vardagsmaten hamnar i samma hjulspår. Sen att det är himla trevligt att ses med bästa girlsen är ju en bonus. Här får Ni mitt bästa recept just nu...har DU nått att dela med dej av? Lämna ett vid kommentarer...

Basilikafile i ugn

Detta behövs till 4 port:

Kycklingfiléer, ca 600g

Peppar och salt

margarin att steka i

färsk basilika

soltorkade tomater i olja

2½ dl matlagningsgrädde

1 msk kycklingfond

körsbärstomater

Gör så här:

Krydda kycklingen med salt och peppar. Bryn den. Lägg kycklingen i en ugnssäker form. Mixa ihop basilika, soltorkade tomater, grädde och fond. Häll såsen över kycklingen och baka i ugn i 10 min på 200 grader. Dela körsbärstomter och strö över. Baka ytterligare ca 10 min.

1 kommentar:

Villa Björkebo sa...

YUMMI!
Ditt recept måste testas!
Här kommer mitt:

Grön ärtsoppa 4 port

Koka upp 7dl vatten, i med två grönskaksbuljonger. Koka upp. I med en hackad gul lök, 500g frysta gröna ärtor. Låt koka upp och koka i 5min. Ta av och mixa. I med 2½ dl matlagnings grädde. KLART! Servera med en röra på kesella, vitlök och färska örter tex timjan. Jag använde persilja. ( om man orkar bakar man rödlöksbrödet jag gjorde i söndags. ) Dö GOTT!

Kram Sis