söndag 28 november 2010

God första advent!

Även om jag inte är särskilt förtjust i "rassel" (rassel=pynt) så vill man ju fixa lite julstämning hemma och det har vi gjort i Lilla villa 50 i helgen. Stakar, rosetter och lite "piff" har åkt fram. Så nu får det bli julafton vilken dag som helst. Vi är redo;-)...julklapparna är till och med så gott som fixade av min man och mej igår:-).
Nu sitter jag och väntar på att klockan ska bli fyra, då iväg och hämta två indianer ( läs M o K) som är på maskerad för att sedan dra vidare på nästa kalas. Söta mor min fyller och firar alltid på första advent. I år har mor och far slagit på stort med grillning ute i snön för att sedan avsluta inne i stugvärmen med glögg och pepparkakor. Och min mamma gillar "rassel", vet att hon gjort julfint i precis varje hörn!!! Så: God första advent!



Inga kommentarer: