söndag 17 oktober 2010

Ofta när...

...kidsen "trotsar" eller det känns lite "motigt" att vara förälder läser jag en bok i "barnuppfostran". Kollar man in under mitt nattduksbord ligger de där på hög tillsammans med några andra "sanna historier"...för det är det jag läser mest...hemska sanna historier och så böcker i "barnuppfostran". De senare peppar mej när det är uppförsbacke. För det är inte lätt att vara vuxen och förälder!


Sist jag var på bibblan med kidsen fick jag med mej boken: "Våga vara vuxen" av Helena Harrysson. En riktigt lättläst bok som man känner igen sig i som gör att man kan sträcka lite på sig och tycka att "F-n vad jag är bra ändå!" För vem fastnar inte i vardagen och alla måsten? Att vara förälder och ta ansvar för en annan liten människa är ju STORT! Och som vuxen måste man ibland få en klapp på axeln så man vet att man är på väg åt rätt håll...



1 kommentar:

Villa Björkebo sa...

Du är värd en STOR kram så som du pysslar om dina små! Du e världens bästa mamma, moster och Syrra!