onsdag 21 juli 2010

Vad gör vi då?

Latar dagar fyllda med MASSOR! Hur nu det går ihop? Perfekt kombo enligt mej. Samtidigt som vi "tokrustar" njuter vi av sommar, sol och semester!
Mest synd är det om min man som bara jobbar just nu. Norge måndag till onsdag och vårt köksprojekt hemma torsdag till söndag. Du är bäst Andreas som gör det samtidigt som du är en perfekt man och pappa till våra kids!



Just nu lagar jag mat i källaren...på kokplatta...diskar i duschen...sittandes på huk som nån afrikansk kvinna;-) Och i huvudet fantiserar jag om hur jag svänger runt i mitt nya fina, rena kök, klappar lite på min fina smeg, kollar till sockerkakan i ugnen som för övrigt går att ställa in perfekt värme på. Plockar ur en disk i min super tysta diskmaskin, torkar bort nån smula...

För att stilla min längtan liiite köpte jag nytt porslin igår. Kommer inte packas upp förrens köket är klart, fast ni får en smygkik...känns ju en aning tidigt...men jag gillar att vara i tid och att planera!

Imorgon forsätter vi njuta av semestern och packar bilen med kids, en bästa vän som jag inte umgåtts med så mycket på sistonde men saknat i MASSOR, fikakorg, badkläder och åker till Eskilstuna. Ska beta av både Zoo och badet...ser fram mot det! Prick nio Dockan!


Men vad gör ni då?

5 kommentarer:

Anonym sa...

Snyggt porslin!

Vi försöker också lata oss i solen å poolen/badet mellan våra olika projekt. Våra är långt ifrån lika stora som era men till hösten ska badrummet göras så då får vi väl smaka på lite extra jobb...

Umgås med vänner, fika och små utflykter hör också till vår vardag!

Kram från Linköping
och Matilda

Anonym sa...

Tack för en supermysig dag! Jag har saknat er också massor, men vi ses på lördag. Puss <3

// Annis

Villa Björkebo sa...

Ja, vad gör vi?...latar oss i 100, laddar för vår minisemester nästa helg, önskar att det var lite mer sol idag, besöker alldeles för många loppisar och njuter av att det fortfarande är ett par veckor kvar på semstern.
Ses ikväll!
Ta med varmtröjorl, för vi SKA sitta ute. Det är ju sommar!

Kram Big Sis

Anonym sa...

Ja vi gör så lite som möjligt fast vi skulle behöva köra på i 100.
Men eftersom vi nyss avslutat det ni håller på med så tycker vi att vi är värda all vila :-)

Vi får ta tag i allt när semestern är slut...eller nästa sommar ;-)

Ska bli spännande att se resultatet. Fin fint porslin...!

Kram kram
Anna S

Anonym sa...

Ja vi gör så lite som möjligt fast vi skulle behöva köra på i 100.
Men eftersom vi nyss avslutat det ni håller på med så tycker vi att vi är värda all vila :-)

Vi får ta tag i allt när semestern är slut...eller nästa sommar ;-)

Ska bli spännande att se resultatet. Fin fint porslin...!

Kram kram
Anna S