tisdag 13 juli 2010

Lagom


Lagom är ett svenskt ord med betydelsen "precis rätt", "tillräckligt", "adekvat", "så bra/mycket som det borde vara".


Lagom är ett himla bra ord. Lagom smal, lagom brun, lagom mycket mat, lagom med sol, snö, vind och regn. Varför kan inte det som händer hemma hos familjen Sahlén var lite lagom... måste det alltid vara så JÄKLA TO MUCH av allt jämt? Är det bara här det händer naturkatastrofer;-), jäkla väder! För mycket SNÖ i vintras och nu för mycket REGN. Kan inget komma lite lagom??? Lyckades rädda nya köket i källaren idag från översvämningen. Rusade som en galning i bikini runt huset och öste vatten för att förhindra att det skulle kommer mer in i källaren. Så glad att både grannar och släkt snabbt var på plats med dräneringspumpar för att rädda mej. TACK NI ÄR BÄST!<3




P.S På bilden har jag inte "lagom" ögonbryn utan ganska mycket to much!;-) Fast det bjuder jag på! D.S



2 kommentarer:

Villa Björkebo sa...

Jag tycker dom var lite lagom:-)
Kram Sis

Ps. mart drag med bikini....ska tänka på det nästa gång det kommer regn i dessa mängder. jag avancerande som vanligt med "språng" ny Rules by Mary klänning och givetvis matchande underkläder;-)

Trin sa...

Jag gillar ögonbrynen....och idag skiner solen igen!
Puss och kram grannen!