måndag 19 april 2010

Happy Happy Happy

Happy är jag för att mitt journalskåp som jag "fynda" i källarn på jobbet är vitmålat och på plats. Nu ska bara alla lådor fyllas med småprylar...värmeljus, recept, räkningar, pennor, kidsens pysselgrejer och så vidare.


Happy är jag för min söta söta geisha som fick följa med hem från "Yasuragi". Den ska stå och "sprida" glädje och lycka här hemma. Och kanske lite tur oxå eftersom vi verkar vara otursförföljda ibland;-)


Happy är jag mina små fynd som jag igår gjorde på en "privat" loppis hos min älskade vän "Verner". Hon hade vart och städat ur sin farfars lägenhet som verkar ha varit fylld till brädden av 50 och 60-tals prylar. Jag fick med mej en superfin tavla som jag ska visa när den kommit på plats, en fin ljusstake a la string och lite små skålar i pressat glas. En glas skål med små fötter fick en "plättar i luften" planterad i sig idag. Sött tycker jag!
Bäst av allt var att loppisen var helt gratis...en försenad födelsedagspresent! Tack igen J!

4 kommentarer:

Anonym sa...

Puss på dig Pucken det var du VÄRD!! Alltid lika kul och underbart att se dig med "skrotnisse ögon";-)!

Anonym sa...

Alltså, det blir så fint därhemma och jag har inte varit i närheten på EVIGHETER! Jag måste snart komma på besök och se allt live. Ok?

Puss puss // Annis

Indra sa...

Vad fint det blev, perfekt med så där mycket förvaring..me like!

indra sa...

Glömde ju skriva att färgen var ju perfekt med ;-)