fredag 27 november 2009

Mamma?

Läste nyligen att som hemmamamma (typ jag...jobbar 50% och 50% hemmafru) kan man sammanlagt sätta 18 titlar på sitt visitkort. Jopp det är sant! Det var en undersökning i England där 2000 mammor deltog som visade att de under en vecka utförde arbeten som motsvarade 18 olika jobb. Kolla själv:
  1. Tvätterska ( check! Tvättar JÄMT)
  2. Kock ( check! Om inte gourmetmat så mat så vi inte går och lägger oss hungriga;-) )
  3. Lokalvårdare ( check! Dammsugarn och jag är ju bästisar! )
  4. Pedagog ( check! Försöker vara pedagogisk mot kidsen...inte jämt så lätt dock!)
  5. Ekonom ( njaaa? Blivit MYCKET bättre)
  6. Receptionist ( check! Håller även på att lära upp lilla K som så duktig kan svara i telefon med " Hej det är Klara vill du prata med mamma?")
  7. Säljare ( har börjat sälja för att kunna köpa så Check!
  8. Inköpare ( check!)
  9. Hemskollärare ( check! Övar Max i att räkna på finska just nu...vad han nu ska kunna det för...jag som inte ens kan finska!)
  10. Kundansvarig ( check! alltid på jobbet)
  11. Konsult/rådgivare ( check! Finns alltid tillgänglig för mina vänner precis som det alltid finns tillgängliga för mej.)
  12. Pr-manager ( njaa...)
  13. Chaufför ( CHECK! Först upp, sen ner för att åka tillbaka och sedan dit och hit....)
  14. Event koordinatot/festfixare ( Check! Älskar att fixa smått som stort, vardagsbjudningar, fester och barnbus)
  15. Internetexpert ( beror på hur man ser det...är rätt duktig på att surfa och facebooka så vad f-n CHECK! )
  16. Designer/inredare ( Check!)
  17. Persoling coach ( Check! Om inte som coach så är jag barnvakten när syss gymmar så ett ½ Check!
  18. Trädgårdsmästare ( Check! Har väl inga "gröna fingar" men klippa gräs, rensa och kratta är en baggis.)

Sen till kommer ialla fall på min lista lite rörmokeri, meckar jobb, sjukvårdare och tandhygienist.

Så vad får jag i lön?




2 kommentarer:

Villa Björkebo sa...

Borde vara en förmögenhet! Fan vad rolig du e syrran!!!!

Trin sa...

Shit vad titlar. Det mesta stämmer nog in på mig med. Förresten får du problem med finskan så kan jag ju hjäkpa dig...halvfinne som jag är!