lördag 7 november 2009

Anvisningar till firande Fars dag!


1. Flaggan hissas

2. Far hälsas om morgonen med sång av barnen.

3. Han bjuds före uppstigandet på gott kaffe och bröd, berett av barnen. Han hedras med blommor och en liten gåva.

4. Han beredes så långt det är möjligt vila och frihet från hushållsarbete under dagen. Barnen får bädda, sopa, laga mat och diska.


....osv ( från 1920)....


Nä här blir det varken flaggan hissad eller "frulle" i sängen men kanske A:a favvomat... Glöm inte att pyssla om era Paps imorgon! Det ska jag gör!

1 kommentar:

Villa Björkebo sa...

Vad gulligt! E fick packet och teckningar av barnen. Jag har precis städat klart hela huset. Nu ska jag bära in pellets för veckan. Sen ska jag fixa farsdag middag åt honom innan han åker. Har jag nästan fixat alla punkter från 1920:-)