måndag 14 juni 2010

Grannar


Goa grannar betyder så mycket...och vi har haft turen att alltid haft det. Både nu och förr. När vi flyttade till huset från lägenheten på stan fick jag av min vän/granne J en liten present och ett kort. Kortet kommer jag alltid spara, jag kan läsa det och bli tårögd och känna sån tacksamhet för att jag har så fina vänner och grannar. Delar en bit av kortet med er:


En granne!


För hemtrivseln betyder det långt mer än man kan tro,

att det finns goda grannar just där man valt att bo.


En granne kan spontat få lust att "komma över"

och om det krisar sig ge hjälp när man behöver.


Så skönt att nån man litar på finns där på nära håll,

att när man reser bort kan nån ha lite koll.


Och får man slut på kaffe får man låna lite grann...

Ja, det enda som känns svårt är att flytta från varann.


2 kommentarer:

Trin sa...

Jenny: att du har goda, trevliga garnnar dit du flyttar kan ju kanske bero på att du är en ypperligt trevlig granne själv!!? Har du tänkt på det?
Jag är så glad att du blev och är min granne/vän/arbetskamrat. Att du och din familj bor i huset bredvid oss är ju en jättebonus!!
Kram från en granne

Anonym sa...

Åhhh såg idag detta inlägg....om du visste hur mycket jag saknar dig som granne!! Jag håller med Trin beror förmodligen på dig själv! Jag är i alla fall avis på Trin!!! Kraaam Verner