fredag 4 juli 2008

Nora och Loppis med STORT L!!!

Alla som känner mej vet att jag ÄLSKAR loppisar! Blir helt till mej så fort jag ser en skylt med texten "loppis". Under Nora dagarna ordnas en BAMSE loppis på Nora torg...och för första gången var jag där. Och jag gilla! Massor med fina prylar att vända o vrida på. Mormor o morfar gjorde oss sällskap på vår heldag i Nora...Vi hade en sån mysig dag! Kändes nästan som när man var liten och mams och paps tog med oss till Skansen ...
Morfar oxh M väntar på bussen...båda lika förväntansfulla. K tog det lugnt i vagnen.
Vi satt så klart längst bak i bussen...
Söta Lilla K!
Så mycket fint att köpa! Letar alltid efter 50 och 60 tals prylar. Har några favoriter kvar att "hitta" på listan...Bersåporslin tex.


Lunch åt vi i skuggan i kyrkbacken. Mormor hade gjort så fint! Tack mams för att du alltid fixar allt! Nora glass var ju så klart ett måste. SWEET!








Några av mina fynd! Ett rött brödskrin, coola 70 tals lakan...helt oanvända! Och ett halsband till mams i teak. E tyckte jag såg ut som Wilma i Flinta;-)....sååå fint tyckte jag!




1 kommentar:

Villa Björkebo sa...

Såg ut som att jag hade kunnat fynda hur många koppar och fat som hels i Nora!!!!!